Skip to main content
Nieuws

Interview Mark Tempelman

Door: 19 september 2019augustus 25th, 2021Geen reacties

Misschien kennen jullie ze al, misschien hebben jullie nog nooit van ze gehoord maar in deze nieuwsbrief stellen we weer een medewerker aan jullie voor!

Deze editie van de nieuwsbrief is het de beurt aan Mark Tempelman, verantwoordelijk voor o.a. assortiment- en kwaliteitsbeheer binnen TotaalVERS.

Om meer over Mark te weten te komen stelden wij hem een aantal vragen!

Hoi Mark, vertel eens wat over jezelf..?
Mijn naam is Mark Tempelman, vierenveertig jaar jong en opgegroeid in de Poortugaalse klei. Inmiddels zijn we een flink aantal jaren verder en woon ik samen met mijn gezin nog steeds in Rhoon!

Toen ik op de middelbare school zat ben ik als vakantiemedewerker gestart op de tuinderij van Jan Polak met onder andere het rapen van aardappelen, uien snijden, tuinbonen plukken en niet te vergeten het plukken van pruimen in de Kijvelandse boomgaard.

Na mijn actieve studietijd ben ik werkzaam gebleven binnen het bedrijf en heb zo ook mijn bijdrage kunnen leveren aan de start van TotaalVERS. Door de jaren heen heb ik verschillende functies binnen het bedrijf bekleed, van winkelmedewerker tot chauffeur en van leidinggevende van de groentesnijderij tot kwaliteitsmanager. Ik durf wel te stellen dat ik inmiddels redelijk weet van de bekende hoed en de rand! Als je dan op verschillende momenten eens achterom kijkt, blijkt dat je niet meer dat jonge ventje bent maar anno 2019 een ruime veertiger met meer dan vijfentwintig jaar ervaring in het vak.

Naast mijn werk voor TotaalVERS heb ik nog een tweede passie en dat is het maken van muziek. Sinds mijn achtste levensjaar speel ik trompet en ben ik gemiddeld twee tot vier avonden in de week samen met mijn trompet op stap. Een van de gelegenheden waar ik jaarlijks acte de presence geef is de Hoogvlietse 4 mei herdenking. Als trompettist ervaar ik het dan ook als een eer om hier het taptoe signaal te mogen spelen!

Wij kennen jou als Mark van het assortiment- en kwaliteitsbeheer maar wat houden jouw werkzaamheden binnen TotaalVERS allemaal in?
Zoals eerder aangegeven werk ik al een behoorlijk lange tijd bij TotaalVERS. Mijn rol binnen TotaalVERS is door de jaren heen enorm veranderd en divers geworden. Naast het up-to-date houden van ons FSSC22000 voedselveiligheidssysteem, besteed ik veel tijd aan het verbeteren en aanpassen van interne bedrijfsprocessen. Als voorbeeld zijn inmiddels al onze uitgaande- en inkomende orderstromen geautomatiseerd en maak ik gebruik van business intelligence software, hierdoor wordt meten echt weten en kunnen wij onze klanten nog beter voorzien van een optimale dienstverlening! Waar binnen TotaalVERS voorheen nog veel op gevoel en op vakmanschap werd gestuurd en gepland wordt er steeds meer gebruikt gemaakt van beschikbare data en automatisering.

Om helemaal met de tijd mee te gaan zijn wij momenteel druk met de introductie van onze eigen Chauffeus-App. Binnen deze app worden alle registraties digitaal gedocumenteerd en ontvangt de klant alle informatie omtrent de aflevering keurig netjes in zijn of haar digitale postvak!

Dat klinkt als een uitdagende job! Wat vind jij zo leuk aan het werken bij TotaalVERS?
Het leuke van werken binnen TotaalVERS is dat het bedrijf sinds de start enorm in ontwikkeling is en dat ik deel uitmaak van deze ontwikkeling. Het continue opzoeken van grenzen van mensen en middelen resulteert soms in het feit dat we zelf met de werkschoenen aan en het shirt uit de broek op de werkvloer aanwezig zijn om vanuit hier weer door te ontwikkelen.

Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik nog altijd dat we jaren geleden een nieuwe klant mochten verwelkomen die zoveel impact had op de organisatie dat er in de nachten doorgewerkt moest worden om de leveringen van de volgende dag tijdig gereed te hebben. Niet alleen de order pickers maar ook directie en chauffeurs werden ingezet om het bevoorraden van deze nieuwe klant tot een groot succes te maken! Uiteindelijk is alles goed gelukt en binnen een zeer korte periode hadden wij het gehele proces zo aangepast en ingericht dat het gehele proces weer als normaal verliep!

Inmiddels zijn wij als organisatie toe aan een nieuwe stap. De overstap naar de nieuwe groothandel in Spijkenisse zal weer een hoop nieuwe uitdagingen met zich meebrengen die de klant ten goede zullen komen. Een mooie uitdaging waaraan ik graag mijn bijdrage lever!